Verbindend kader
In Deventer investeren we in een omgeving waarin inwoners elkaar kunnen ondersteunen en werken samen met maatschappelijke partners om duurzame hulp te bieden. Onze gedeelde ambitie is: op weg naar een toekomstbestendige sociale basis in Deventer. Het is belangrijk voor Deventer om een lokale aanpak te hanteren die is afgestemd op de specifieke behoeften en kenmerken van de gemeente en haar inwoners. Het bieden van maatwerkoplossingen en het betrekken van inwoners bij de ontwikkeling van beleid kan zorgen voor effectievere en meer inclusieve dienstverlening. Dit vereist een zorgvuldige aanpak waarin we laten zien dat we als gemeente klaarstaan voor onze inwoners en begrip hebben voor hun soms complexe levensomstandigheden. Het sociaal domein bestrijkt ongeveer de helft van het budget dat omgaat in de begroting van de gemeente Deventer. Dat budget zetten we in vanuit een gedeelde ambitie, visie en aanpak wat helpt om nog betere successen voor onze inwoners, professionals en de gemeente te realiseren in het sociale domein. We richten ons beleid om inwoners een gevoel van bestaanszekerheid te geven, gelijke kansen te bevorderen en gezond samenleven te vergemakkelijken.
- We investeren in bestaanszekerheid voor inwoners die het moeilijk hebben, zodat hun inkomen, werk of woonsituatie stabiel en voorspelbaar wordt. Met begrijpelijke regels en voorschriften. Bestaansonzekerheid kan schadelijk zijn en belemmert mensen om volledig deel te nemen aan de samenleving en een gezond leven te leiden. We zorgen voor voldoende inkomen, een geschikte woning en een veilige leefomgeving. Vanuit deze basis is meedoen mogelijk. Met een mensgerichte benadering voorkomen we zo onnodig leed en oplopende kosten.
- We investeren niet overal gelijk, maar daar waar het het meest nodig is om kansen te bieden aan inwoners in kwetsbare situaties. We streven ernaar dat de nieuwe generatie met minder achterstanden opgroeit. We investeren in de jeugd en bieden maatwerk aan inwoners die onze steun of zorg nodig hebben. We zoeken actief naar inwoners die geen hulp vragen, maar deze wel nodig hebben. We geven de jeugd de kans om hun talenten te ontwikkelen via kansrijke start. We hebben extra aandacht voor de positie van jongeren en jongvolwassenen. Inwoners voor wie kansen niet vanzelfsprekend zijn, bieden we gerichte ondersteuning.
- We investeren in het creëren van verbindingen in de buurt voor een gezond samenleven. Een vitale samenleving waarin inwoners elkaar ontmoeten en actief zijn, gezond eten, zich gezond voelen en samen bijdragen aan het versterken van onze gemeenschap. We moedigen aan om vitaliteit te bevorderen, omdat een gezonde omgeving effectiever is gebleken dan individuele inspanningen gericht op een gezondere levensstijl. We werken over alle terreinen heen vanuit positieve gezondheid. Vanuit het Preventieplan investeren we in een gezonde omgeving en stimuleren gezond leven.
Het verbindend kader voor het sociaal domein in de gemeente Deventer is opgebouwd rond deze drie pijlers.In het onderdeel beleidscontext wordt toegelicht hoe hier vanuit het programma Meedoen invulling aan wordt gegeven.
Meer informatie
Actuele beleidscontext
Actuele beleidscontext
De lijn van opgroeien in Deventer is die van Wieg naar Werk. Het uitgangspunt ‘het normale leven versterken’, de 10 beschermende factoren van het Nederlands Jeugd Instituut en goede schoolgebouwen staan hierin centraal. Ouders, maatschappelijke partners in kinderopvang, welzijn, jeugdhulp, (jeugdgezondheids)zorg, sport en onderwijsprofessionals helpen kinderen en jongeren met opgroeien. Daarnaast is er ook aandacht voor het bieden van ondersteuning via onze toegang aan alle jeugdigen die het (even) niet op eigen kracht of met hun omgeving kunnen redden. We bieden daarbij jeugdhulp als vangnet voor gezinnen met jeugdigen die (tijdelijk) niet mee kunnen doen. In 2025 zal gewerkt worden volgens het nieuwe beleidskader Van wieg naar werk 6.0 en het integraal huisvestingsplan onderwijs 2024-2040.
Belangrijke aandachtspunten in 2025
Deventer kent al jaren een doorgaande lijn in het beleid. Veel activiteiten die we voorgaande jaren zijn gestart lopen ook in 2025 door in lijn met de beleidsvisie en het bestuursakkoord Dichtbij, Betrokken & Bevlogen. Belangrijke aandachtspunten in het beleid zijn:
- Werken vanuit de gedachte van 1 huishouden, 1 plan, 1 contactpersoon.
- Versterken en verdiepen van de samenwerking met onze partners in het onderwijs, GGD, welzijnsorganisaties en zorg. Daarin werken we aan het verder ontwikkelen van de basisvoorzieningen en algemene voorzieningen zoals bijvoorbeeld het kinderwerk, jongerenwerk en VVE;
- Medewerkers van Team Toegang Jeugd sluiten nog meer aan op de leefwereld van jongeren en hun ouders en werken daarin nauw samen met andere professionals in het normale leven;
- We verbeteren de samenwerking van de jeugdnetwerken in de wijk met de Voor Elkaar-teams en andere partijen;
- We intensiveren de samenwerking met het onderwijs en realiseren ook een betere aansluiting tussen het onderwijs en de zorg en arbeidsmarkt. We werken aan de Human Capital Agenda, met daarin concrete acties om de arbeidsmarktpositie van jongeren te versterken;
- Vanuit het programma zal een bijdrage geleverd worden aan het binden van scholieren en studenten aan de stad (zowel mbo als hbo). Jongeren dragen bij aan de leefbaarheid, sterke economie en een goed functionerende arbeidsmarkt
Preventie en ondersteuning
Primair ligt de verantwoordelijkheid voor preventie bij de inwoners c.q. jeugdigen/ouders/verzorgers zelf. Landelijk, bijvoorbeeld in de hervormingsagenda, is er veel aandacht voor het versterken van de pedagogische basis. Als mensen er niet uitkomen op basis van eigen kracht dragen we zorg voor ondersteuning. Het professionele veld is ingericht om vroegtijdig problemen te signaleren. Daarmee kan sneller en effectiever ondersteuning worden geboden ‘in het normale leven’: thuis, in de buurt, op school. We willen hierbij ondersteuning en zorg zoveel mogelijk integraal, samenhangend, dicht bij huis en dicht bij de leefwereld van jeugdigen organiseren, aansluitend op hun eigen kracht. Zo kort als mogelijk, zo lang als noodzakelijk.
Kansrijke start voor elk kind
Zo gaan we verder met het werken aan een kansrijke start voor elk kind: de eerste 1000 levensdagen zijn bepalend voor een goede start. Daarnaast gaan we in 2025 verder met de (extra) activiteiten na school (landelijk programma school en omgeving) en extra aandacht geven aan het terugdringen van middelengebruik op scholen.
Toegang beter en slimmer inrichten
We blijven aandacht houden voor een goede en toegankelijke toegang (zorg, jeugd en werk). We geven professionals hierin de ruimte en het vertrouwen om te handelen. De volgende aandachtspunten zijn geformuleerd:
- Uitvoeren van een interventieaanpak rondom vechtscheidingen;
- Inzet op thuisloze jongeren en een soepele overgang tussen de jeugdwet en Wmo (18-/18+);
- Regie met doorzettingsmacht in situaties waarin veel hulpverlener actief zijn;
- We versterken de samenwerking met huis- en jeugdartsen en gecertificeerde instellingen (GI's);
- We versterken en verdiepen de samenwerking met het onderwijs;
- Vanuit de nieuwe situatie dat de medewerkers van Team Toegang Jeugd in dienst zijn bij de gemeente versterken we de samenwerking tussen de 3 toegangen voor jeugdigen/jongeren (Voor Elkaar-teams, Team Toegang Jeugd en jongerenloket);
- We versterken de rol van leerplicht, RMC en het jongerenloket en de samenwerking met andere partijen (onderwijs, arbeidsmarkt en zorg). We gaan werken aan het nog verder terugdringen van voortijdige schoolverlaters en thuiszitters;
- De wachttijden in de jeugd ggz willen we reduceren in de samenwerking met diverse partijen in het ecosysteem mentale gezondheid (o.a. ggz aanbieders, huisartsen, welzijn, vriendendiensten/zelfregie centrum).
Jeugdhulp regionaal
In 2025 gaan de 11 gemeenten (waaronder Deventer) en het RSJ IJsselland samen met aanbieders, ouders en jeugdigen verder met de uitwerking van belangrijke thema’s in de visie (Regionale Visie Jeugdhulp IJsselland 2021-2025). Zoals de aanpak van wachtlijsten en het beheersen van de kosten van jeugdhulp. En samenwerking op bovenregionale thema’s als de om- en afbouw van 3-milieusvoorzieningen en JeugdzorgPlus-locaties.
Nationaal Programma Onderwijs
Gemeenten hebben vanuit het Rijk extra geld uit het Nationaal Programma Onderwijs (NPO) gekregen. Na de zomer van 2025 loopt dit programma af en zal verantwoording over de uitgaven aan het rijk plaatsvinden.
Huisvesting onderwijs, IHP
In 2024 is het integraal huisvestingsplan vastgesteld. Deze visie geeft richting hoe we samen werken aan goede en toekomstbestendige schoolgebouwen die eraan bijdragen dat de jeugd in Deventer zich optimaal kan ontwikkelen. Met het IHP lopen we vooruit op de nieuwe wet “planmatige en doelmatige aanpak onderwijshuisvesting” waarvan de beoogde ingangsdatum 1 augustus 2025 is. De visie kent vijf pijlers:
- Goed en passend schoolgebouw voor ieder kind en iedere jongere, liefst in eigen wijk of dorp
- Elke school is ook een kansrijke ontmoetingsplek
- Schoolgebouwen maken het onderwijs van nu en morgen mogelijk
- Gezonde en duurzame schoolgebouwen
- Gemeente en schoolbesturen werken slim samen.
In 2025 zal uitvoering gegeven worden aan het nieuwe integraal huisvestingsplan (IHP2024-2040). Onder andere met de planvorming rondom onderwijshuisvesting in de centrumschil, Keizerslanden en een visie op/ snelle start voor huisvesting Arkelstein, De Linde VSO en nieuwkomersonderwijs (ISK).
De volgende investeringen in onderwijshuisvesting lopen door in 2025:
- Vervangende nieuwbouw voor de ZMOK leerlingen van VSO Deventer;
- Vervangende nieuwbouw scholencomplex Zwaluwenburg;
- Vervangende nieuwbouw Sancta Maria in Lettele
- Marke Zuid VMBO
Voor het jaarprogramma onderwijshuisvesting 2025 zijn aanvragen ingediend en in behandeling. Deze aanvragen leiden eind 2024 tot een kredietaanvraag bij de raad.
Oekraïners en nieuwkomers
Tot 1 augustus 2024 was het mogelijk om tijdelijke onderwijsvoorzieningen in te richten voor onderwijs aan leerlingen uit Oekraïne, in het nieuwe schooljaar 2024/2025 vervalt de regeling en worden de kinderen in principe opgevangen in het reguliere onderwijs.
Extra Rijksmiddelen jeugdzorg
Al een aantal jaren is er landelijk veel discussie over de extra middelen die gemeenten nodig hebben voor de uitvoering van de jeugdhulp. Dit heeft geresulteerd in een aantal compensatiemaatregelen. De eerste was in 2019. Toen heeft het Rijk besloten om gemeenten tot en met 2021 te compenseren voor de extra uitgaven in de jeugdhulp en in de tussentijd onderzoek te doen naar het structurele karakter van het tekort. Een deel van deze extra verkregen rijksmiddelen zijn in de begroting 2020 gedurende 3 jaar (tot en met 2022) beschikbaar gesteld voor de jeugd. Deze middelen zijn en worden tot en met 2025 “geïnvesteerd” in preventie- en maatwerkprojecten en projecten gericht op de samenwerking met onderwijs en jeugdbeleid, volgens de lijn van het hierboven genoemde beleidskader van Wieg naar Werk en de daarin benoemde prioriteiten. Bij de Voorjaarsnota 2024 is besloten om ook vanaf 2026 structureel middelen voor deze preventieve activiteiten te reserveren.
Na landelijk onderzoek naar de tekorten in de jeugdzorg bij gemeenten en de bedragen die nodig zijn om de tekorten bij gemeenten te dekken, heeft een commissie van wijzen een uitspraak gedaan. Er is vervolgens besloten om in 2021 en 2022 gemeenten eenmalig te compenseren. De structurele toekenning bleef nog een landelijk onderwerp van discussie.
De uitspraak van deze commissie van wijzen is tevens het financiële uitgangspunt geweest voor de in 2023 overeengekomen hervormingsagenda jeugd. Er is wederom overeenstemming bereikt over het tijdelijk compenseren van gemeenten in de jaren 2023, 2024 en 2025. In de hervormingsagenda staan echter ook maatregelen genoemd die gemeenten en het Rijk (kunnen) gaan nemen om de kosten te beheersen. Deze mogelijke besparing is vertaald in een korting naar gemeenten. Deze korting is verwerkt in de extra middelen jeugdzorg die gemeenten krijgen.
In 2024 is een (nieuwe) deskundigheidscommissie geïnstalleerd die begin 2025 een zwaarwegend advies zal uitbrengen over de voortgang van de hervormingsagenda en de bijbehorende financiële kaders voor gemeenten.
Doelstelling - Onderwijshuisvesting
We realiseren adequate onderwijshuisvesting voor het primair en voortgezet onderwijs op basis van het integrale huisvestingsplan Deventer schoolgebouwen 2024-2040
Relatie met strategisch doel
Prestaties
Doelstelling - Normale leven versterken (opgroeien en onderwijs)
We versterken het normale leven. Meer dan 90% van de jongeren redt zich met een algemene voorziening of in het sociaal netwerk en doet geen beroep op een maatwerkvoorziening.
Relatie met strategisch doel
Iedereen doet ertoe
Prestaties
Doelstelling - Toegang
Team Toegang biedt ondersteuning aan alle jeugdigen die het (even) niet op eigen kracht of met hun omgeving kunnen redden. De medewerkers van Team Toegang Jeugd werken in alle gevallen volgens het uitgangspunt 1 gezin, 1 plan en 1 regisseur.
Relatie met strategisch doel
Iedereen doet ertoe
Prestaties
Doelstelling - Jeugdhulp
Bevorderen dat ondersteuning op maat wordt geboden, voor een zo kort mogelijke tijdsduur, en zo lang als nodig en tegelijkertijd creëren van een vangnet voor jeugdigen die ondersteuning nodig hebben of geen netwerk hebben.
Relatie met strategisch doel
Iedereen doet ertoe
Prestaties
Beleidsindicatoren
Nummer | Taakveld | Naam | Toelichting | Bron | |||||
17 | Onderwijs | Absoluut verzuim | Aantal per 1.000 leerlingen | DUO/Ingrado | |||||
Jaar | 2025 | 2024 | 2023 | 2022 | |||||
Waarde | 6,10 | 6,10 | 6,10 | 3,80 | |||||
Nummer | Taakveld | Naam | Toelichting | Bron | |||||
18 | Onderwijs | Relatief verzuim | Aantal per 1.000 leerlingen | DUO/Ingrado | |||||
Jaar | 2025 | 2024 | 2023 | 2022 | |||||
Waarde | 31 | 31 | 31 | 27 | |||||
Nummer | Taakveld | Naam | Toelichting | Bron | |||||
19 | Onderwijs | Voortijdige schoolverlaters zonder startkwalificatie (vsv-ers) | Voortijdige schoolverlaters zonder startkwalificatie (vsv-ers) | Ingrado | |||||
Jaar | 2025 | 2024 | 2023 | 2022 | |||||
Waarde | 2,40 | 2,40 | 2,40 | 2 | |||||
Nummer | Taakveld | Naam | Toelichting | Bron | |||||
22 | Sociaal domein | Jongeren met een delict voor de rechter | % jongeren 12 t/m 21 jaar | CBS | |||||
Jaar | 2025 | 2024 | 2023 | 2022 | |||||
Waarde | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
Nummer | Taakveld | Naam | Toelichting | Bron | |||||
23 | Sociaal domein | Kinderen in uitkeringsgezin | % kinderen tot 18 jaar | CBS | |||||
Jaar | 2025 | 2024 | 2023 | 2022 | |||||
Waarde | 6 | 6 | 6 | 6 | |||||
Nummer | Taakveld | Naam | Toelichting | Bron | |||||
29 | Sociaal domein | Jongeren met jeugdhulp | % van alle jongeren tot 18 jaar | CBS | |||||
Jaar | 2025 | 2024 | 2023 | 2022 | |||||
Waarde | 11,80 | 11,80 | 11,80 | 11,70 | |||||
Nummer | Taakveld | Naam | Toelichting | Bron | |||||
30 | Sociaal domein | Jongeren met jeugdbescherming | % van alle jongeren tot 18 jaar | CBS | |||||
Jaar | 2025 | 2024 | 2023 | 2022 | |||||
Waarde | 1,40 | 1,40 | 1,40 | 1,30 | |||||
Nummer | Taakveld | Naam | Toelichting | Bron | |||||
31 | Sociaal domein | Jongeren met jeugdreclassering | % van alle jongeren van 12 tot 23 jaar | CBS | |||||
Jaar | 2025 | 2024 | 2023 | 2022 | |||||
Waarde | 0,40 | 0,40 | 0,40 | 0,40 |
(bedragen x €1.000)
2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | |
Lasten | 53.148 | 54.313 | 53.764 | 53.730 | 53.192 |
Baten | 5.013 | 4.288 | 4.312 | 4.312 | 4.312 |
Saldo exclusief reserves | -48.135 | -50.025 | -49.452 | -49.418 | -48.880 |
Storting in reserves | 3.944 | 1.759 | 0 | 0 | 0 |
Putting uit reserves | 2.365 | 3.100 | 678 | 371 | 197 |
Saldo reserves (taakveld Mutaties reserves) | -1.579 | 1.341 | 678 | 371 | 197 |
Saldo inclusief reserves | -49.714 | -48.684 | -48.774 | -49.047 | -48.683 |
De wijziging van het saldo inclusief reserves met -€1.030.000 in 2025 ten opzichte van 2024 is als volgt te verklaren:
Onderwijshuisvesting
In 2024 is het IHP2024-2040 vastgesteld. Bij de Voorjaarsnota 2024 zijn voor de uitwerking van het IHP extra middelen beschikbaar gesteld. In de begroting 2025 is de fasering van de uitwerking van het IHP 2024-2040 opgenomen. In 2024 zijn voor de voorbereiding van de nieuwbouw van de Sancta Mariaschool in Lettele en onderzoek naar de locatie voor de VSO Deventer in totaal €340.000 aan incidentele budgetten beschikbaar. In 2024 is een bedrag van €571.000 in de reserve kapitaallasten gestort in verband met het doorschuiven van het in gebruik nemen van de school Marke Zuid. Voor de uitvoering van de motie BREEAM excellent en ENG voor de bouw van de school Marke Zuid is in 2024 het extra investeringsbedrag van €1.573.000 gestort in de reserve kapitaallasten voor de dekking van de toekomstige kapitaallasten.
Maatwerkdienstverlening 18-
In de Voorjaarsnota 2024 is voor het tekort op de kosten jeugdzorg van €2,7 miljoen dekking in 2025 vanuit de reserve Hervormingsagenda Jeugd en de eenmalige vrijval van de bezuiniging van €500 miljoen vanuit het voormalig kabinet Rutte IV. Daarnaast stijgt het budget voor de jeugdzorgkosten met circa €1.377.000 als gevolg van de loon- en prijscompensatie.
Geëscaleerde zorg 18
In de Voorjaarsnota 2024 is incidenteel in 2025 €98.000 opgenomen voor de uitvoering van de lokale aanpak Geweld in afhankelijkheidsrelaties en Seksueel grensoverschrijdend gedrag.
Overige
De overige stijging wordt voornamelijk verklaard door reguliere prijs- en looncompensatie op de verschillende budgetten. De loonindex bedraagt € 83.000 en de prijsindex € 246.000.
(bedragen x €1.000)
Jeugd en Onderwijs | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 |
Coördinatie en beleid Jeugd | 0 | -944 | -944 | -944 | -944 |
Geescaleerde zorg 18- | -3.838 | -98 | 0 | 0 | 0 |
Jeugdbescherming | 0 | -3.559 | -3.560 | -3.560 | -3.560 |
Jeugdhulp ambulant landelijk | 0 | -1.010 | -939 | -930 | -930 |
Jeugdhulp ambulant lokaal | 0 | -643 | -643 | -643 | -643 |
Jeugdhulp ambulant regionaal | 0 | -19.533 | -18.160 | -17.974 | -17.974 |
Jeugdhulp met verblijf landelijk | 0 | -1.347 | -1.252 | -1.240 | -1.240 |
Jeugdhulp met verblijf regionaal | 0 | -11.787 | -10.959 | -10.846 | -10.846 |
Jeugdreclassering | 0 | -328 | -324 | -332 | -340 |
Maatwerkdienstverlening 18- | -31.824 | 19 | 19 | 19 | 19 |
Onderwijsbeleid en leerlingenzaken | -3.205 | -3.127 | -3.212 | -3.161 | -3.160 |
Onderwijshuisvesting | -9.268 | -6.815 | -8.625 | -8.955 | -8.410 |
PGB Jeugd | 0 | -852 | -852 | -852 | -852 |
Saldo exclusief reserves | -48.135 | -50.025 | -49.452 | -49.418 | -48.880 |
(bedragen x €1.000)
2025 | 2026 | 2027 | 2028 | |
Uitgaven t.l.v. investeringen | 27.300 | 12.021 | 6.574 | 0 |
Inkomsten t.g.v. investeringen | 0 | 0 | 0 | 0 |
Saldo | -27.300 | -12.021 | -6.574 | 0 |
Documenten
Documentnaam | Bestandsgrootte | Openen |
IHP, Integraal Huisvestingsplan voor het Deventer onderwijs 2024-2040 | 1,0 Mb | Integraal Huisvestingsplan voor het Deventer onderwijs 2024-2040 |
Beleidskader Van Wieg naar Werk 2023-2026 | 1,4 Mb | |
Verbindend kader Sociaal domein | 1,0 Mb | |
Verordening gemeentelijke kindregelingen 2023 | 1,7 Mb | |
Regionale Visie Jeugdhulp IJsselland 2021-2025 | 0,5 Mb |
GR
GR Regionaal Serviceteam Jeugd IJsselland (RSJ IJsselland)
GR
Vestigingsplaats: | Zwolle | ||
Website: | |||
Programma: | Jeugd en onderwijs | ||
Aard: | GR | ||
Deelnemingspercentage: | 9% | ||
Doel en openbaar belang: | Samenwerking van 11 gemeenten in de regio IJsselland voor gezamenlijke inkoop van de jeugdzorg en de informatievoorziening daarover. Het betreft hier een uitvoeringsorganisatie. Besluitvorming ten aanzien van beleid is verantwoordelijkheid van de lokale deelnemende gemeenten. Het bestuur bestaat uit elf leden, vanuit elke deelnemende gemeente één lid. | ||
Financieel risico: | Financieel risico ten aanzien van de bedrijfsvoeringsorganisatie is zeer beperkt omdat het kleine organisatie betreft. | ||
Toelichting: | Er nemen 11 gemeenten deel in de gemeenschappelijke regeling. Zeggenschap is derhalve afgerond 9%. Het financieel aandeel in de begroting is gebaseerd op de maatschappen conform de eerdere verdeling van het rijksbudget voor Jeugd, afgerond 21%. De GR heeft geen eigen vermogen. De GR taken worden jaarlijks met voorschotten door de deelnemende gemeenten betaald en aan het eind van het jaar worden de gerealiseerde uitgaven met gemeenten afgerekend. Het exploitatiesaldo van de begroting en jaarrekening van de GR is daarmee jaarlijks nihil. | ||
Beleidsvoornemens: | Het aankomende jaar gaan gemeenten en het RSJ IJsselland samen met aanbieders, ouders en jeugdigen aan de slag met het opstellen van een regionale visie jeugdhulp. Dit omdat huidige Visie Jeugdhulp IJsselland 2021-2025 aflopend is in 2025. Thema’s in de huidige visie zijn onder andere bovenregionale samenwerking, de aanpak van wachtlijsten en het beheersen van de kosten van jeugdhulp. Daarnaast wordt er samengewerkt op bovenregionale thema’s zoals de om- en afbouw van 3-milieusvoorzieningen en JeugdzorgPlus locaties. Op 1 januari 2023 is het nieuwe inkoopmodel in werking getreden. Dit wordt gemonitord, daarnaast wordt gewerkt aan een beheersplan voor kosten en kwaliteit van de hulpverlening, aan de hand van dit nieuwe inkoopmodel. | ||
Contractwaarde 2025: | |||
Bijdrage GR 2025: | €467.071 | ||
Subsidie 2025: | n.v.t. | ||
Dividend 2025: |
Financiele gegevens | 2023 | 2024 | 2025 |
Eigen vermogen: | €0 | €0 | €0 |
Vreemd vermogen: | €716.812 | €0 | €0 |
Resultaat: | €0 | €0 | €0 |
Bron: | Jaarrekening | Begroting | Begroting |
Nominale (balans)waarde aandelenkapitaal 31-12-2023: | |||
Garantie 31-12-2023: | |||
Lening 31-12-2023: |